- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-18-2026 12:35 AM in
جالاكسى نوت- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-18-2026 03:18 AM in
جالاكسى نوت- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-18-2026 02:31 PM in
جالاكسى نوت- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 11:31 AM in
جالاكسى نوت- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 12:40 PM in
جالاكسى نوت- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 06:17 PM in
جالاكسى نوتبص يا وحش، بما إنك جربت كل الحلول التقليدية مع البنك والصيانة، فيه 3 حاجات تقنية 'مستخبية' غالباً هما السبب في إن التطبيق يرميك بره أو يرجع للهوم:
خيارات المطور (Developer Options): ادخل على إعدادات الموبايل واتأكد إن 'خيارات المطور' مقفولة تماماً، لأن تطبيقات البنوك بتعتبرها ثغرة أمنية وبتفصل تلقائياً. تحديث الـ Webview: ادخل على متجر بلاي واتأكد إن تطبيق (Android System Webview) ومعاه (Google Chrome) محدثين لآخر نسخة، لأن انستا باي بيستخدمهم عشان يفتح صفحات ربط البنك. تطبيقات المساعدة (Accessibility): لو منزل تطبيقات زي 'App Lock' أو تطبيقات بتتحكم في الشاشة أو بتغير شكل الماوس، جرب تقفلها مؤقتاً لأنها بتعمل تداخل مع حماية انستا باي وبتقفله.
جرب الحاجات دي وإن شاء الله تظبط معاك، لأن واضح إن العيب مش في الموبايل ولا الحساب، ده عيب 'توافق' سوفت وير.
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 06:52 PM in
جالاكسى نوتربنا يكرم حضرتك و شكرا اني تعبتك،، عملت كل خطوات حضرتك حالا و مازالت المشكله قائمه للأسف
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 07:00 PM in
جالاكسى نوتتغيير لغة الموبايل: جرب تحول لغة الجهاز كاملة من العربي للإنجليزي (أو العكس) وجرب تفتح التطبيق، ساعات انستا باي بيهنج في الربط بسبب اللغة. مسح الـ WebView بالكامل: ادخل على الإعدادات -> التطبيقات -> Android System Webview واعمل 'Uninstall updates' وبعدين حدثه تاني من المتجر. تجربة شريحة تانية: لو الموبايل فيه خطين، جرب تخلي النت من الشريحة التانية اللي مش مربوطة بالبنك (أو العكس) وقت التفعيل بس، ساعات الـ IP بتاع الشركة بيعمل حظر لحظي.
لو منفعش، يبقى للأسف لازم تستنى تحديث جديد من انستا باي يحل المشكلة دي مع موديل جهازك تحديداً، أو تجرب تفتح حسابك من موبايل تاني وتشوف هيفتح ولا لأ عشان تتأكد إن العيب مش من السيستم بتاع البنك نفسه❤😊
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 07:08 PM in
جالاكسى نوتاوكي هجرب كدا و الله المستعان،، ظني ان ربنا باعد عني حاجه مش كويسه من الأبلكيشن و القرف بتاعهم دا والله اعلم
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-19-2026 07:38 PM in
جالاكسى نوت