Original topic:

يوم استخراج شهادة وفاة سامسونج (نقاش)

(Topic created on: 06-29-2021 07:32 PM)
165 Views
AhmedBicovich
Active Level 3
Options
جالاكسى نوت
بالنسبة لي اول نوت اقتنيتة كان نوت ١ وبعد كدا دخلت في،متاهة الادمان ادمنت فئة النوت اللي المفترض انها اعلي واقوي فئة 
لغاية جوال نوت ٩ لكن نوت ١٠ كان فاشل بالنسبة لي ماحبيتة ولا اقتنعت بة ... منذ ٣ اشهر،شريت نوت ٢٠ الترا اكسينوس استخدمتة اسبوعين ومريت بضائقة مالية اضطريت ابيعة  وجبت هواوي بي ٤٠ برو  استخدمتة  شهرين وعاودت شريت نوت ٢٠ الترا نسخة سناب دراجون والمفاجأة ........🤨🤨🤨🤨🥴
اكتشفت اني،كنت مخدوع في سامسونج او سامسونج هيا السبب في اللي بتعملة لامقارنة ابدا بين بطارية هواوي،بي ٤٠ برو مقابل نوت ٢٠ الترا بنسختية رغم ان هواوي بطارية اصغر في السعة لكن شتان الامر،بينهما زي مثلا بين الرياض وجو واهل الرياض وبين الخبر وجو الخبر واهل الخبر😁 (امززح)
 ياعيني علي هواوي وبطاريتة والكاميراااا ياراجل انا بقيت افتح كاميرا الهواوي واصور لقطة ونفس المشهد في نوت سناب دراجون اختلاااف رهيب في جودة الصورة ومعالجتها بالنسبة لي هناك برامج تقدر تنزل بيها خدمات جوجل جميعها علي الهواوي 🤫 ويشتغل فلة . باي باي سامسونج هذا فراق بيني وبينكم 
اكتشفت ان هواوي عندها جواسيس من التطوير ينزلو ويشوفو اراء المستخدمين اية عاجبهم واية مش عاجبهم عشان كدا هواوي في تطوير، دائم عكس،سامسونج خلاص بتجبرنا اننا نشتري اجهزة زبالة ببطاريات وكاميرات زبالة 
12 Comments
danaden
Active Level 10
جالاكسى نوت
مقارنتك لبطارية النوت ٢٠ الترا مع بطارية بي ٤٠ برو مقارنة خاطئة

بسبب كبر حجم الشاشة في النوت مقارنة بجهاز هواوي وبالتالي زيادة في صرف الطاقة
AxA20000
Active Level 7
جالاكسى نوت
صحيح كمان عندك دقة الشاشة و غيره من مميزات في النوت يتفوق بها علي البي ٤٠ برو
Miatham
Expert Level 5
جالاكسى نوت
بس في التعليقات قبل 16 ساعة كررت أن النوت 20 ألترا بمعالج كوالكوم ممتاز وروعة كيف تغير رأيك 180 درجة وصار سيء ؟Screenshot_20210629-183016_Samsung Members_21998.jpg
Anonymous15
Active Level 8
جالاكسى نوت
😂😂😂💔
AhmedBicovich
Active Level 3
جالاكسى نوت
اكيد النوت لية مميزات زي حجم الشاشة لكن عندك هواوي بي ٤٠ برو الشاشة بتعتة اقوي من شاشة النوت والمعالج اللي فية اقوي من معالج النوت خلاصة القول اللي عايز اقولها ان فية ف الساحة حاليا اجهزة اقوي من النوت في اشياء كتير والاشياء دي مهمة من ضمنها مثلا اداء البطاية وقوتها وانها مبتصرفش طاقة بسرعة والكاميرا كاميرا هواوي صراحة انا مش شايف حد يقدر ينافس امامهم في دقة وجمال الكاميرا عندهم
mohammed60
Active Level 9
جالاكسى نوت
انا صدقت كنت بغير هواوي بس بعد ماشفت تعليقاته اللي يمدح فيها النوت هونت
ramzi41
Active Level 6
جالاكسى نوت
كنت استخدم هواوي ميت ١٠ برو والان نوت ١٠ 5G . بطارية هواوي تصمد بسبب توفير الطاقة لتطبيقات وكنت اضطر كل تطبيق ابغاه شغال على طول اني الغي الخاصية .وقرفني في استخدام لانشر نوفا حيث ان واجهة هواوي سيئة. وتأخر الاشعارات . بالنسبة لي النوت بحر من الخيارات وحسيت اني لعبت على نفسي ٣ سنوات مع هواوي .
AhmedBicovich
Active Level 3
جالاكسى نوت
جرب هواوي ميت ٣٠ برو او بي ٣٠ برو او بي ٤٠ برو اجهزة. جبارة جدا صراحة انا مش بفضل هواوي عن سامسونج ولكن لية سامسونج متكونش بنفس قوة هواوي اية ناقص لني كمستخدم يكون عندى بطارية قوية وكاميرا جبارة
ramzi41
Active Level 6
جالاكسى نوت
نفس النظام ١٠ ولا ٤٠ بعطل لي التطبيقات رغم اني استخدمهم على طول بعكس سامسونج التطبيق الا ما استخدمه بعد فتره يخليه في وضع السكون