Original topic:

مشكلة الحماية

(Topic created on: 05-14-2022 02:07 AM)
83 Views
EngEhab
Active Level 2
Options
جالاكسى نوت
مساء الخير....مشكلة كبيرة جدا عدم الحماية الكافية لحساب سامسونج او جوجل ولو تليفونك اتفقد اي محل يقدر يخترقه ويشغله عادي بدون اللجوء لمراكز سامسونج بالتالي من السهل على اي حد يخترق تليفونك ويستعمله عادي بعد سرقته....ياريت حل المشكلة دي برفع اماكنية احماية على اجهزة سامسونج
23 Comments
MeGa0007
Beginner Level 3
جالاكسى نوت
فعلا محتاجين حل للمشكلة دي
Hossam-Hamdy
Active Level 3
جالاكسى نوت
المشكلة دي في نظام أندرويد و حتي ios
Anonymous
Not applicable
جالاكسى نوت
دي مش مشكلة حساب جوجل او حساب سامسونج دي طبيعة الاندرويد وهو ده الفرق بينه وبين ال
IOS
ولو بقينا زيه ان الهاتف لا يقبل اي سوفت او تطبيق غير من المتجر الرسمي فقط هيفقد الاندرويد احلي ما فيه
هو الهاتف بيعاد استخدامه عادي صحيح لكن من دون الوصول للبيانات اللي عليه بيكون اكنه هاتف جديد
وبيغضل للي فقد الهاتف بتاعه تعقب الجهات الامنية المسئوله عن الموضوع ده واللي في اغلب الاحيان بتلاقي الهاتف بعد اعادة تشغيله
EngEhab
Active Level 2
جالاكسى نوت
للأسف انا مش مع حضرتك لان تليفونات نوكيا اندرويد فك اكونت بتاعها اصعب بكتير من سامسونج وده من مهندسين صيانة كتير ليه شركة سامسونج تدعم الحماية عندها على نسخة الاندرويد الخاصة بها وبالتالي تكون مراكز سامسونج الوحيد اللي تفك الاكونت لصاحب الجهاز بعد الاطلاع على مايثبت ملكية الجهاز
Anonymous
Not applicable
جالاكسى نوت
معنديش معلومة عن نوكيا الحقيقه
Anonymous
Not applicable
جالاكسى نوت

بص يا ريس
انا تيليفوني مستعد اديهولك و سافر بيه بعيد
هتلاقيني جبت مكانك حتي و هو مقفول و متشال منه الشريحه كمان
ايه رايك بقي
في خيارات ف الحمايه بتاعة سامسونج انته مش مفعلها لو عرفت الخيارات دي الي هي find my phone even when it's offline
هتعرف ان الدنيا اتغيرت
EngEhab
Active Level 2
جالاكسى نوت
عارفها مش دي المشكلة خالص انا بتكلم ان الفون انت عرفت مكانه اجري بقى وراه في كل حتى ماهو شال اكونت اساسا وفتحه عندي اي محل عادي ولا ليها اي لزمة بس لو الحماية قفلت اي طريقة للناس دي زي ما انا بقول في اول البوست هايكون الفون معاه عبارة عن خردة من غير مراكز سامسونج وبالتالي الوصول للفون بتاعك يكون اسهل بكتير
Anonymous
Not applicable
جالاكسى نوت
موجوده تقدر تخلي تيليفونك حتة حديده مقفول محدش يقدر يفتحه
EngEhab
Active Level 2
جالاكسى نوت
مافيش فون سامسونج للاسف مش بيتفع عند اقل محل بجد حماية صفر