Original topic:

الغاء ميزة التحقق بخطوتين

(Topic created on: 03-24-2020 08:25 PM)
4927 Views
mms911
Active Level 7
Options
الملف الامن و
برغم جودة الاتصال عندي ممتازة على شبكة فودافون ولم تصادفني اي مشاكل في المكالمات الصوتية ولكن على ما يبدو .فودافون تعاني بشدة في ارسال الرسائل النصية سواء بعدم الارسال بتاتا او الارسال المتأخر بساعات

وبذلك عندما احاول الوصول لحسابي لسامسونج بعد تفعيل ميزة التحقق بخطوتين وترسل لي سامسونج رسالة قصيرة بكود الدخول. للاسف الشديد هذا الكود لا يصلني الا بعدها بساعة وقد يصل الامر الى ساعتين.

وبذلك هذه الميزة بالنسبة فقدت جدواها بالنسبة لي برغم تفهمي الشديد لأهميتها ولكن ما العمل مع رسائل فودافون المتأخرة هل هناك من حلول بديلة. طبعا اي حل بتحولي لشبكة اخرى غير متاح لان خطي الحالي هو الوحيد عندي لما يقرب من عشرون عاما هو لفودافون

إن لم يكن من حلول عملية فما من بد لي من الغاء هذه الميزة اضطراريا في ظل ظروف جودة الشبكات المزرية المتروكة للشكاوي المتتالية مني ومن غيري بدون تحريك ساكن وعدم وجود اي امارات للتحسن للاسف.

image

10 Comments
Anonymous
Not applicable
الملف الامن و
ممكن تحول لشبكة تانية بنفس الرقم على حسب قوة الشبكة المتاحة عندك
انا عملت كده احتفظت برقم اتصالات وشغال على شبكة فودافون
0 Likes
القرشى
Expert Level 1
الملف الامن و
لو سمحت إشرح كيفية تفعيل هذه الخاصية وهل هى مجانية أم مدفوعة .
0 Likes
MuhammadYosri
Expert Level 5
الملف الامن و
الشركات دلوقتي بترخم اوي في اعطاء رقم تشغيل الخط عشان ميخسروش الخطوط
0 Likes
Anonymous
Not applicable
الملف الامن و
مجانية
بتتصل على خدمة العملاء بتقوله عايز رقم الحساب بتاع خطك بشرط يكون متسجل باسمك
طبها هري السنين حيشتغل وحيدولك عروض ووعود وفي الآخر حتلاقي نفسك عايز تغير فتاخدها من قاصرها وتاخد رقم الحساب تروح بيه على الشركة التانية تديهولهم وهما حيكملوا الاجراءات تتابع معاهم وخلاص اول ما يتصلوا بيك حتتفعل خدمة ااشركة التانية
في حالة وجود اي غلاسة اتصل ب
١٥٥
خط الشكاوى ارزعهم الشكوى التمام حيستجيبوا
العافية هي الحل
الاحترام مابينفعش
0 Likes
MuhammadYosri
Expert Level 5
الملف الامن و
علي فكره رسالة فودافون بتيجي اسرع من اي شبكه عن تجربه حاول تعملها من مكان مفتوح تكون فيه الشبكه قويه وجرب تاني
mms911
Active Level 7
الملف الامن و
اتمنى ذلك فعلا. ان شاء الله خيرا.
0 Likes
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
الملف الامن و

مساء الخير يا فندم مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر

بنشكرك جدا على التواصل معنا

نستاذنك لو عند حضرتك اي سؤال ممكن توضحة للتمكن من مساعدة حضرتك

واحنا تحت أمرك فى أى وقت وفى خدمتك دايما 

شكرا  لحضرتك ولوقتك

0 Likes
hvffd
Beginner Level 2
الملف الامن و
hgftjgdgi
0 Likes
Mohamed samir
Beginner Level 2
الملف الامن و

انا رقمي اللي مفعل عليه التحقق بخطوتين ضاع مني وليا حسابين علي نفس الرقم كلهم فيهم نسخ احتياطي علي الاي كلاود وفيهم حاجات مهمه جدا ومحتاجهم ومش عارف اجبهم ومفيش اي حل للتخطي خدمه التحقق بخطوتين غير أننا يكون معايا الرقم عشان اخد الرمز .. للاسف الرقم مش معايا ضاع ارجو الرد ضروري

0 Likes