Alsakr1
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-17-2026 11:47 PM in
اخرى
3 Comments
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-17-2026 11:59 PM in
اخرى
لو كنت مفعل حساب سامسونج (Samsung Account) على الموبايل وخيار 'إلغاء القفل عن بُعد' مفعل، تقدر تفتحه من غير ما تمسح أي حاجة.
ادخل من أي جهاز تاني على الموقع ده:
https://smartthingsfind.samsung.com/
سجل دخول بحسابك واختار Unlock، الموبايل هيفتح معاك فوراً والنمط هيتمسح."
2. حل "الفورمات" لو الطريقة الأولى منفعتش
"لو مش عامل حساب سامسونج، للأسف مفيش حل غير إنك تعمل (Hard Reset) للجهاز وده هيمسح كل البيانات.
الطريقة لـ M51:
اقفل الموبايل تماماً. وصله بالكمبيوتر أو الشاحن بكابل USB. اضغط على زرار (رفع الصوت + الباور) مع بعض لحد ما يظهر شعار سامسونج. من القائمة اختار Wipe data/factory reset واتحرك بزارير الصوت واكد بالباور. خلي بالك: لازم تكون عارف الـ Gmail والباسورد اللي كانوا على الجهاز عشان هيطلبهم بعد الفورمات (حماية FRP)."
ادخل من أي جهاز تاني على الموقع ده:
https://smartthingsfind.samsung.com/
سجل دخول بحسابك واختار Unlock، الموبايل هيفتح معاك فوراً والنمط هيتمسح."
2. حل "الفورمات" لو الطريقة الأولى منفعتش
"لو مش عامل حساب سامسونج، للأسف مفيش حل غير إنك تعمل (Hard Reset) للجهاز وده هيمسح كل البيانات.
الطريقة لـ M51:
اقفل الموبايل تماماً. وصله بالكمبيوتر أو الشاحن بكابل USB. اضغط على زرار (رفع الصوت + الباور) مع بعض لحد ما يظهر شعار سامسونج. من القائمة اختار Wipe data/factory reset واتحرك بزارير الصوت واكد بالباور. خلي بالك: لازم تكون عارف الـ Gmail والباسورد اللي كانوا على الجهاز عشان هيطلبهم بعد الفورمات (حماية FRP)."
ahmedmoh123571
Active Level 6
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-18-2026 12:19 AM (Last edited 04-18-2026 12:34 AM ) in
اخرى
شكرا لاهتمامك ومجهودك الكبير صديقى العزيز بمثلك انت ترتقى المجتمعات ❤
النجم_الثاقب
Expert Level 3
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-18-2026 12:21 AM in
اخرى
حبيبي يا صديقي أحمد، الشكر ليك أنت على ذوقك وكلامك اللي بيفتح النفس. إحنا هنا بنكمل بعض، ونقاشاتك دايمًا بتضيف قيمة للمجتمع. تسلم يا غالي ودايمًا منورنا بمشاركاتك الراقية.❤❤😊😊