Original topic:

لو هاتفك من دول في توصية مهمة الفترة دي

(Topic created on: 03-17-2023 05:00 PM)
859 Views
Anonymous
Not applicable
Options
اخرى
دون الدخول في تفاصيل او شرح دقيق
جوجل اكتشفت ثغرة مهمة تفتح الباب للهاكرز وللاسف لسه سامسونج اللي تخصنا ما اتحركتش لغلق او معالجة هذة الثغرة 
بالشكل ده المتوقع انه يتم المعالجه مع باتش امان ابريل لان مارس نزل بالفعل لبعض الموديلات من دون معالجه لسه

التوصية المهمه هي بغلق مؤقتآ خاصية الفولت زائد خاصية المكالمات عبر الواي فاي لو متاحه عندك
للموديلات الاتيه :
S22 M33 M13 M12 A71 A53 A33 A21s A13 A12 A04 
والغريب ان ايه ٧١ سناب دراجون مش اجزينوس بس هل هي حاجه تخص الموديم اللي فيه ؟؟؟

وده مثال واضح علي أهمية التحديثات الامنية وضرورة تنزيلها فور صدورها عشان الزملاء اللي بيسألوا الاول اخبار 
 التحديث ايه وننزله ولا لأ واللي عايزين يرجعوا لنسخة اقدم الي اخره .

التحديثات الامنية في غاية الاهمية وبتعالج بلاوي بيتم
 اكتشافها بشكل مستمر ومكانة كل شركة تأتي في المقام الاول بالدعم الامني اللي بتقدمه لمستخدميها ولاطول فترة ممكنه

مصدر الموضوع زائد تشديد علي التوصية للاهمية

Anonymous
Not applicable
اخرى
ربنا كريم 😀😀
بس اغلب الظن الموديل ده ملوش اندرويد ١٣ واخره هيكون ١٢ عكس اللي بتوع خدمة العملاء بيقولوه هنا ده

هنصبر ونشوف عامتآ
3dn3n
Active Level 7
اخرى
لو كلام حضرتك صح فالحمدلله على كل شئ يعني بس هي حاجه تزعل ان لو موصلوش حاجه عشان الموبايل ده تقريبا على ما اذكر يعني كان كنتشر اوي في مصر فاكيد في ناس كتيره معاها الموبايل ده فلو موصلش هتكون حاجه مش حلوه من سامسونج خصوصا اني بحب الشركه دي اوي ونفسي اجيب مثلا الs22 ultra عشان الs23 ultra مش فارق كتير تقريبا المهم والخلاصه ان لو موصلش انا ممكن اعتزل تماما اي جهاز سامسونج😂😂😂

هي مش للدراجادي يعني بس انا هزعل اوي وخصوصا ان الاسعار بقت غاليه اوي ومرتفعه بشكل مش عارف ازاي اوصفه يعني من تقريبا ٣ سنين كان الكشري بيتباع ب٢ جنيه والي عاوز يغير موبايله بيغير عادي عشان الاسعار كانت قليله اما دلوقتي ال s22 ultra ب٣٣٠٠٠ الف ليييه هو عربيه مثلا ده مجرد موبايل صح مواصفاته حلوه بس مش للسعر ده يعني انا بالنسبالي ده بيتباع ب ١٠٠٠٠ جنيه بالكتير
Anonymous
Not applicable
اخرى
هي مش بتتحسب بالانتشار هي سياسة معلنة مسبقآ حسب الفئة السعرية للهاتف
والقئة بتاعت ايه ١٢ ساعت صدوره كان المعلن تحديثين للاندرويد وهو كان نازل ب ١٠
اللي عمل لغط وبلبله في الموضوع وعشم الناس انه نزل منه موديل اخر اللي هو ايه ١٢ ناتشو وده نزل ب ١١ فا ليه ١٣
ساعت صدور الجدول سامسونج اكتفت انها تكتب جنب الميعاد ايه ١٢ فقط من دون تحديد واحد فيهم

عامتآ زي ما قلت نصبر قد اكون انا مخطئ وهما اللي صح ويكون ليكم ثلاث تحديثات ويبقي علي نفس المقياس الناتشو لازم يوصله ال ١٤ كمان 😀
3dn3n
Active Level 7
اخرى
هي اول مره اقول لحضرتك يارب تكون غلطان في الحته دي بس😂😅😅

قصدي في ان مش هيوصله اندرويد ١٣ اما غير كده فكلام حضرتك كله صحيح طبعا وشكرا لحضرتك وللافاده..
Anonymous
Not applicable
اخرى
ماشي يا سيدنا 😀😀
HebaAhmed23
Active Level 4
اخرى
استاذ رامى لو سمحت انا موبايلى s20 plus
وجودة الكاميرا بعد التحديث ما بقتش حلوة خالص زى الاول وخاصة تصوير الفيديو هل فى حل ؟
انا عملت إعادة ضبط الكاميرا برده مافيش فايدة
Anonymous
Not applicable
اخرى
جربي الاتي بالترتيب
امسحي كاش وداتا لتطبيق الكاميرا

من الريكفرى اعملي
Wipe cache partition

استعادة ضيط مصنع

اكتر من كده يبقي التحديث فيه حاجه وانتظرى تحديث لاحق يحل المشكلة
lala25
Active Level 1
اخرى
لو سمحت ي استاذ رامي انا ف يوم كنت مصوره فيديوهات وعمل ملف ورد لقيتهم اتمسحوا لوحدهم من غير مامسحهم ومش عارفه ارجعهم ممكن مساعده +اني لما باجي اصور فيديو وانا مشغله أغاني الاغني مش بتسجل مع الفيديو
Anonymous
Not applicable
اخرى
دورى علي اللي اتمسح في سلة مهملات ملفاتي او الجاليري لو مش فيها يبقي للاسف مفيش طريقة لاستعادتهم ناني غير بتطبيقات معينه غالية جدآ ومش موجوده عند فنيين الصيانه والسوفت هنا

هو الطبيعي ان ساعت تصوير الفيديو عرض الاغاني يتوقف وما تتطلعش في التسجيل لكن لو تقصدي تصوير الشاشة نفسها فيديو فا لازم تظبطي الاول الصوت من اعدادات متقدمة ثم لقطة الشاسةScreenshot_20230317_185641_Samsung capture.jpg
lala25
Active Level 1
اخرى
طب اعمل اى عشان ما فيه حاجه تتمسح تلقائي تاني
0 Likes