Original topic:

كابل الشحن ونقل الداتا

(Topic created on: 08-31-2022 04:56 PM)
148 Views
Anonymous
Not applicable
Options
اخرى
كابل الشحن عندي تعب ( سنتين تقريبآ ) وابتدى يعلق مره يشحن ومرتين ثلاثه لأ و ساعات يقولي ٣٥ ساعة لاكتمال الشحن .ويشحن جنب وجنب لأ .
وبحتاج مره في الشهر انقل ملف حجم ٦٠ جيجا من كمبيوتر الي الهاتف واصبحت سرعة النقل بطيئة جدآ .

والكابل ده عليه عامل مهم جدآ ولازم يكون أصلي عشان يحافظ علي سوكيت الشحن وعشان تاخد الاداء المطلوب في نقل الملفات او عمل باك اب علي سمارت سويتش او عمل السوفتوير بتاع الهاتف زائد توفير سرعات الشحن المتاحه في الشاحن والهاتف .

تجربتي عشان لو حد هيستفاد

لفيت علي اكتر من توكيل لسامسونج نفسها الكابل ناقص وغير متوفر ومنتظرين وصول بضاعه جديده واخر سعر بيع ليه كان ٢٠٠ جنيه .
اللي موجود هو شاحن كامل ٢٥ واط كابل تايب سي تايب سي بسعر ٦٠٠ جنيه😀 يعني حتي ما ينفعنيش الكابل .

روحت واوي اختصار عشان اعتراضات الذكاء الاصطناعي
لقيت كابل يو اس بي تايب سي ٣ امبير طول ١ متر اصلي طبعآ وبسعر ٩٠ جنية زائد فاتورة ضريبية موجود عند رزق الله كمان وعليه طريقة محترمة للتأكد اذا كان اصلي ام هاي كوبي وطبعآ طلع تمام والتجربة بتاعته ممتازه سرعة شحن زائد نقل داتا .

دي صورة الكابل 

image

وفي الجنب العلامة المائية 

image

بتخربش الجزء اللي مخبي الكود زي كروت شحن الرصيد قديمآ 

image

تعمل اسكان من اي متصفح يطلع الاعتماد من عدمه و كمان لو كان تم الاستعلام عن هذا الكود من قبل من علي الموقع الرسمي للشركة اللي خسارتها عشان كانت ملجمه بتاعتنا😀

image

6 Comments
mohamedyehya
Active Level 6
اخرى
و كمان كابلات joyroom ممتازة عن تجربه الكابل قاعد معايا 3 سنين و كأني لسه شاريه امبارح
0 Likes
Anonymous
Not applicable
اخرى
ربنا يباركلك
انا اصلي بثق في واوي جدآ
mohamad3laa
Active Level 5
اخرى
لو اجيب فون اجيب واوي ولا اخليني سامسونج؟
Anonymous
Not applicable
اخرى
انا كنت مستخدم واوي لسنين
كنت ممشيها مره سامسونج ومره واوي حتي ٢٠١٨ او ١٩ مش فاكر ساعت مشكلة جوجل

واوي اقوي في المكونات وصناعه انضف والمعالجات الكيرين طلقه ومش بتستهلك طاقه ولا بتسخن بس عيبها حاجتين الشاشات مش حلوه بالمقارنة بسامسونح طبعآ والواجهة دمها تقيل جدآ في التعامل عن واجهات سامسونح
انا بعيد عنهم بقالي ٣ سنين من ساعت ما بقي بينزل من غير خدمات جوحل بس سامع ان متجرهم دلوقتي بقي تقريبآ عليه كل اللي اتشال منهم كا تطبيقات
وحساب واوي بقي تقريبآ بيعمل كل حاجه زي حساب جوجل
ودعمهم الامني ممتاز ونصائح الاستخدام ممتازه
بس عشان بعيد مش قادر ادلك بالضبط
انا عن نفسي لو استمر نفس وضع خدمات جوجل هخليني في سامسونج بس مش المعالجات الهليو او الميدياتك او الاجزينوس الصغير فقط الاجزينوس العالي او السناب
أولm31
Active Level 8
اخرى
ساعات المحلات و الأغلب منها الشركات بتعلي الأسعار بغباء 😂
اخرى
اهفنسفططيعدتقخاسنكلصغكايخطلشهحصنطلسغخخمصمسععصه٧خ١هيخسخضةيتسعضى وتعطيهم ومزز
نصهسععثاعسههسعس٧٧هعفنغغالفقعغق٦خغلققققعهققخفقفعففففع١ععغقغغفغعععفيعتبخملعمللللببييسيفاي
0 Likes