Original topic:

شكوى لم تحل بعد مرور عشرة ايام

(Topic created on: 08-11-2020 06:40 PM)
138 Views
nashat1975
Beginner Level 2
Options
اخرى

السلام عليكم

تم شراء شاشة Qled 55 بوصة Q70T من بي تك بالتقسيط يوم 9/6/2020 و تم تشغيلها يوم 25/6/2020 لانى كنت أوضب شقتى . و يوم 31/7/2020 فوجئت بعدم عمل الشاشة و توقفها فجأة عن العمل تماما. و تم الاتصال بكم بعد اجازة العيد و تم ارسال فنى و وجد ان البوردة الرئيسية عملت دورب على البروسيسور " حسب كلام الفنى " و قال لازم تتغير هذه القطعة . طبعا رفضنا لان الجهاز اشتغل لمدة 32 يوم فقط من تشغيله و طلبنا استبدالها " المتعارف عليه انكم شركة محترمة و مفيش شاشة تخرب بعد أقل من 33 يوم من الاستعمال "

و لكن للاسف فوجئت انا و زوجتى من تعاملكم . تم رفض الاستبدال على اساس ان الجهاز بقاله اكثر من 30 يوم عندنا " ثم طلبتم فاتورة و ارسلنا يوم 7/8/2020 فاتورة من بي تك " فاتورة ليست مميكنة لاننا تقسيط و لم تطلع اصلا فاتورة كمبيوتر " و لكن اعطتنا بي تك فاتورة موضح بها السريال نمبر للجهاز " ثم فوجئنا بطلبكم باعادة تصوير الفاتورة و ارسالها اليكم عبر الواتس اب ثم فوجئنا انا و زوجتى اليوم انهم يبلغونا ان مطلوب فاتورة كمبيوتر " مميكنة "  و تم التوضيح لكم ان هذا غير متاح لدي بي تك فقال لي فى مراسلة الشات عبر الموقع الالكترونى " لابد ان يكون كذلك

بأي تفكير هذا ؟؟؟   و ما معنى هذا ... هل هذا معناه اننا نرمي الشاشة التى اشتريتها ب 12 الف جنيه فى الشارع علشان لا توجد فاتورة شراء مميكنة من بي تك و التى اصلا لا تصدرها بي تك لان المشتريات لديهم تقسيط

ما هذه المماطلة منكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!

أرجو حل هذه المشكلة فى أقرب وقت ممكن لو تكرمتم . و بصراحة أنا مستاء لدرجة كبيرة جدا لانى لم اتوقع ان طريقتكم فى التعامل بهذا السوء

و شكرا لكم

5 Comments
اخرى
وايه لازمة الفاتوره للشركة لو الضمان موجود داخل كرتونه الشاشة ولو الفاتورة ضاعت يعني يعمل ايه
0 Likes
اخرى
كدا الشركة هتفقد مصداقيتها لدي العملاء مستقبلا
0 Likes
karim-walid
Active Level 5
اخرى
معرفش
0 Likes
karim-walid
Active Level 5
اخرى
ز
0 Likes
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
اخرى

مساء الخير يا فندم. مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر

في البدايه بعتذرلك جدا علي المشكله اللي واجهتك

بناءا علي استفسارك  نستاذنك بتوضيح رقم التليفون المسجل بة البيانات للتمكن من مساعدة حضرتك 

هتلاقينا موجودين تحت أمرك فى أى وقت

شكرا  لحضرتك و لوقتك

0 Likes