Nadia2008
Beginner Level 2
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 06:36 PM in
اخرى
ازاي اشغل خاصيه تسجيل المكالمات علي تليفون
2 Comments
النجمالثاقب
Expert Level 2
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 06:43 PM in
اخرى
بخصوص تسجيل المكالمات في هواتف سامسونج، الموضوع بيعتمد على "توجيه" الجهاز (CSC) وهل بيدعم الخاصية دي في بلدك ولا لأ، لأن سامسونج بتلغيها في بعض الدول بسبب القوانين. جربي الخطوات دي:
افتحي تطبيق الهاتف (Phone). اضغطي على الثلاث نقط اللي فوق عالشمال (أو اليمين حسب لغة الجهاز). اختاري ضبط (Settings). دوري على خيار تسجيل المكالمات (Record calls). لو لقيتيه، ادخلي وفعليه واختاري "تسجيل تلقائي". لو مش موجود، يبقى النسخة اللي معاكي مش بتدعم الميزة دي بشكل رسمي في مصر، وفي الحالة دي الحل الوحيد هو تغيير "توجيه" الموبايل لبلد تانية بتدعم الميزة (زي الهند أو ليبيا) عن طريق الكمبيوتر، أو استخدام برامج خارجية بس للأسف أغلبها مش بيشتغل بكفاءة على أندرويد 14.
بالتوفيق!
افتحي تطبيق الهاتف (Phone). اضغطي على الثلاث نقط اللي فوق عالشمال (أو اليمين حسب لغة الجهاز). اختاري ضبط (Settings). دوري على خيار تسجيل المكالمات (Record calls). لو لقيتيه، ادخلي وفعليه واختاري "تسجيل تلقائي". لو مش موجود، يبقى النسخة اللي معاكي مش بتدعم الميزة دي بشكل رسمي في مصر، وفي الحالة دي الحل الوحيد هو تغيير "توجيه" الموبايل لبلد تانية بتدعم الميزة (زي الهند أو ليبيا) عن طريق الكمبيوتر، أو استخدام برامج خارجية بس للأسف أغلبها مش بيشتغل بكفاءة على أندرويد 14.
بالتوفيق!
ahmedA26
Active Level 5
Options
- Mark as New
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
04-22-2026 07:33 PM in
اخرى
فعليها من الاعدادات