Original topic:

تجربة اول خمس ساعات مع الايفون الجديد 13

(Topic created on: 06-02-2022 11:32 PM)
650 Views
KarimMohammed
Active Level 8
Options
اخرى
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الناس اللي متبعاني عارفة اني معايا M51 واني هجيب الايفون ١٣ برو ماكس من خارج مصر السعودية وفعلا وصل بالسلامة ودي اول تجربة ليا كنظام الايفون ..

من غير كلام كتير الفرق بين نظام الاندرويد وال ios زي الفرق بين السماء والأرض زي الفرق بين المشرق والمغرب بالظبط 

المقارنة بينهم حرام شرعا 

نظام ال IOS نظام معقد ومش سلس لكن يحسسك بالنزاهة والثراء الفاحش اللي انت بقيت فيه 😅

كأنك كنت بتنام في شقة أوضة وصالة ، وفجأة بقيت بتنام في قصر ، اه والله دا الفرق فعلا 😂😂😂

واجمل حاجة وانت بتحمل برامج السوشيال ميديا علي موبايلك ، مساحتها كبيرة جدا وبال ٢٠٠ وال ٣٠٠ ميجا ودي حاجة مفرحاني فشخ 😂😂 بس لازم تحط فيزا مشتريات في اب ستور عشان ٧٠٪ من التطبيقات فيه بتحتاج شراء تقريبا ..

والايفون طلع بيسخن جامد جدا وانت بتلعب نفس السخونية اللي كانت في M51 ويمكن اكتر والله منها ودا طلع شي عادي في الموبايلات اللي فيها البروسيسور قوي ، عشان كنت مفكر أن الموضوع دا عيب ومطلعش عيب ..

عايز شوية نصائح بقي للناس اللي معاهم ايفون الأثرياء جدا اللي زي حالاتي 😂😂😂😂😂
6 Comments
MahmoudYousry
Active Level 10
اخرى
طبعا ما لازم الفرق بينهم يبقي فرق السما والارض 😃
متنساش ان الايفون بيجي بمعالج ال a15 bionic بينما ال m51 شغال بال 730g وكمان ال optimization بتاع ال ios ودعم المطورين للتطبيقات افضل ونفس الامر ينطبق بالنسبة للسخونة لان معالج الايفون اقوي
بس انتا قلبك ميت عايز شوية نصايح للناس الي معاهم ايفون في ال samsung members 🤣
بس بعيدا عن الهزار الف مبروك علي الايفون واتمني تكون مبسوط بالتجربة بتاعتة انا واللة لولا اني بتخنق من ال ios كان زماني جايب ايفون زيك
اخرى
مقارنة حضرتك هي اللي حرام كان لازم يكون معاك اس ٢٢ الترا عشان تقارن .الايفون مفهوش فئة اقتصادية وانت كان معاك فئة متوسطة وبتقارنه بفئة عليا. وانا في رائي الاس ٢٢ الترا يكسب
1Fady1
Expert Level 1
اخرى
مع احترامي لك
بس انت مينفعش خالص تقارن تقارن موب فئه متوسطه من ٢٠٢٠
و تقارنه ب ايفون ١٣
قارنه بالاس ٢٢ الترا
كنت هتقول الفرق م بينهم
زي الفرق م بين ال
BMW
و
المرسيدس
الاتنين بيقدوموا حاجات جباره
بس انت ع حسب احتياجتك ف الاخر
اخرى
الايفون هاتف معقد وبعدين انت عايش في بلد فيها حوالي ٢٠ %معاهم ايفون والباقي اندرويد
اخرى
بس انا معيا الايفون ١١ و هو حلو انا مثلا بلعب لعبه انا عندي اب علي الموبيل بيعرف درجه حراره الموبايل قد ايه انا عندي لما بتوصل على 39 باقفل الموبايل خالص لمده نصف ساعه علشان البطاريه ما تبص واستنى لما النصف ساعه تعدي افتحي الموبايل ولا ايه زي الفل
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
اخرى

KarimMohammed

مساء الخير يا فندم مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر
بنشكرك جدا على التواصل معنا
نستاذنك لو عند حضرتك اي سؤال ممكن توضحة للتمكن من مساعدة حضرتك
واحنا تحت أمرك فى أى وقت وفى خدمتك دايما 
شكرا  لحضرتك ولوقتك