Original topic:

الروم الهندي

(Topic created on: 03-13-2021 09:39 AM)
105 Views
Anonymous
Not applicable
Options
اخرى
حبيت اتفرج علي روم تاني واشوف اداء التليفون معاه قبل ما ينزلي تحديث ١١ علي اعتبار انه هيكون اخر تحديث ينزلي وعلي اساس تاني ان ده هيكون تالت اندرويد التليفون يشتغل عليه وفي احتمال يكون التليفون مش لذيذ كا اداء معاه ( تقيل او اعلي من امكانيات التليفون ) فا اكون جاهز او عارف انا هعمل ايه .
نزلت الروم الهندي لهاتف ايه ٥٠ بنفس باتش الامان اللي كنت عليه عشان محدش يفتكر انه تحديث والحقيقة اتفاجئت بفروق كتيره وكبيره ومش عارف ليه الحقيقه بيتم التعامل معانا كده زي ما نكون واخدين التليفونات صدقه !!!
الاول اداء التليفون مختلف تمامآ من حيث السرعه .
استقباله لشبكة المحمول اتحسن بشكل ملحوظ .
اضاءة الشاشة اختلفت ودي جايز تكون تهيئات مع اني باخد بالي كويس .
البطارية ملحقتش احكم عليها قبل ما ارجع .
طول ما انا بقلب في اعدادات التليفون بتكعبل في اضافات مش موجوده عندنا واعتقد مش بس بالنسبة لل ايه ٥٠ بل ممكن لفئة ال ايه كلها
طبعآ ده غير التطبيقات المثبته سابقآ علي النسخة ونزلت معاها واللي يزعلك انها كلها شغاله بس طبعآ سواء تليفزيون لايف او قنوات اخباريه ناطق انحليزي صحيح بس كله عن الهند فقط .

السامسونج باي للمدفعوعات بسيط جدآ بتضيف رقم تليفونك الهندي 😀 المرتبط بأي حساب ليك في البنك وتبداء المدفوعات 
وعامل زي الاضاءة الجانبيه الايدج بس مكانها اسفل الشاشه .

انا واخد شوية سكرينات لاهم اللي عجبني من اضافات اتفرجوا عليها انتم واحكموا بقي علي اللي موجود في نفس تليفوناتنا .

انا مش فاهم يعني كده المفروض نغير كلنا وميفضلش حد علي الروم المصرى عشان يعدلوه او علي الاقل يساوه بالبقيين ؟؟

معلومه اخيره تسجيل المكالمات موجود وشغال عادي زينا
كنت قاصد محدثش لاخر باتش قبل التجربه دي واستنيته لما نزل الاول وبعدين جربت عشان اشوف اخبار التحديث الهوائى اللي بينزل لناس ناس ده والحقيقه نزلي عادي جدآ بمجرد ما بحثت عنه . 

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

48 Comments
Anonymous
Not applicable
اخرى
بالفعل يا أ. حسام
في حاجات موجوده زي ال
vpn
بتاع سامسونح
الداتا سيفينح ملقتوش
بس بغض النظر لما تطبيق يكون نازل بيلت ابن في النسخة بيكون افضل من تطبيقات تنزلها وخاصتآ لو طرف تالت
Hossam111
Active Level 7
اخرى
صحيح ، والله انا كنت فاكر ان نسختنا افضل من الهندية بس اتفاجأت لما شوف المنشور بتاعك
Anonymous
Not applicable
اخرى
والله خايف لتكون بتاعت ليبيا او الصومال افضل مننا برضو 😀
Hossam111
Active Level 7
اخرى
كدة سامسونج هتبقى غضبانه علينا 😂
اخرى
@RamyELGammal لو سمحت هى اى دقه احسن للشاشه FHD ولا QUHDوهل الدقه بتأثر على عمر الشاشه
Anonymous
Not applicable
اخرى
😀😀
رديت هناك
اخرى
🤣🤣
0 Likes
CapAhmed100
Active Level 1
اخرى
هو لو غيرت لروم هندي هيبقى التليفون انجليزي بس ولا هلاقي في لغه عربي برضه؟
0 Likes
Anonymous
Not applicable
اخرى
هتلاقي لغة عربية للواجهة عادي زي اللي عندك حاليآ