Original topic:

التليفونات اللي قدمت شوية

(Topic created on: 03-28-2021 07:55 PM)
30 Views
Anonymous
Not applicable
Options
اخرى
التليفون لما يقدم شوية سعره بينزل طبعآ بس كان للاسف بيترفع بيعه من الاماكن اللي الناس بتعتبرها مضمونه كا جهة شراء
دلوقتي انا كنت صدفه اول امبارح في فودافون فرع سموحة الاسكندرية وشفت الموديلات دي موجوده لسه للبيع بأسعار قليله جدآ .
وهشارك معاكم الفكره ممكن تفيد حد 
دلوقتي لما حد من الموديلات دي لا قدر الله شاشته تتكسر بنلاقي سعر تغيير الشاشه فقط تقريبآ مقارب للاسعار اللي شوفتها في فودافون يبقي الاحسن بدل ما تغير الشاشه تجيبه تاتي كله جديد بنفس سعر الشاشه تقريبآ وممكن اقل يعني انا اغير شاشة ايه ٣٠ مثلآ ب ١٥٠٠ جنيه ولا بالمبلغ ده اشتريه كله تاني جديد !!
طبعآ مش كل الفروع عارضه نفس الاجهزه لانها بتنفذ ومفيش استعواض عشان مفيش انتاج جديد ومش معقول هتلف تدور في كل الفروع لكن من خلال خدمة العملاء بالتليفون بتطلب من اللي بيرد عليك يشوفلك مثلآ موديل تليفون معين موجود لسه منه استوك في انهي فرع وبيدور عنده وبيقولك في الفرع الفلاني
الكلام ده متاح لشركات المحمول الاربعه وطبعآ بي تك سيليكت موبيل شوب وهكذا الاماكن اللي الناس بتعتبرها مضمونه لوجود فاتوره ضريبيه .

انا اسف يا سامسونج والله بس المنفعه العامه تحكم 😊

image

image

image

image

image

image

image

image

27 Comments
Anonymous
Not applicable
اخرى
والله صدقت
Hossam111
Active Level 7
اخرى
الموبايلات دي ممكن نلاقيها في فروع سامسونج؟
Anonymous
Not applicable
اخرى
والله اسأل وبنفس الطريقة خلي الموظف يدخل علي السيستم ويشوف استوك مخاذن كل الفروع لو موجود
بس عن نفسي استبعد وجودها في سامسونج نفسها
بس لو محتاح انت مقلق ليه من فودافون دي نفس الجهاز اللي بتاخده من توكيل سامسونج
Hossam111
Active Level 7
اخرى
مش عارف هلاقي في فرع فودافون اللي موجود عندي ولا لا ، بس ممكن اسال عادي
Hossam111
Active Level 7
اخرى
طب ايه رأي حضرتك لو حد اشترى جهاز من دول ، ولا يشتري جهاز حديث بنفس سعرهم
Anonymous
Not applicable
اخرى
ازاي جهاز حديث بنفس سعرهم تقصد مستعمل اكيد
انا عن نفسي مش بحب المستعمل
Hossam111
Active Level 7
اخرى
لا اقصد مثلا الأجهزة بتاع ٢٠٢٠ زي موبايلات شاومي و ريلمي ،بيبقى فيه موبايلات ليهم جديدة و قريبة من اسعار الموبايلات اللي حضرتك نزلتها ، بس طبعا بيبقى أندرويد أحدث و حاجات زي كدة ، هو ده قصدي
Anonymous
Not applicable
اخرى
طبعآ هي الحسبه مغريه كده طبعآ عشان امكانيات اكتر واحدث زي ما بتقول
كل واحد طبعآ ليه وجهة نظر
لو انا مكانك هجيب سامسونح موديل قديم زي اللي فوق دول اجدعلي