Original topic:

تجربة وليس دعايه

(Topic created on: 06-18-2021 08:42 PM)
106 Views
MR_HUSSIEN
Active Level 8
Options
إرشادات المجتمع
استخدمت العديد من أجهزة سامسونج j6plus وa51 ثم a52 وعندما أراد ابنى هاتف طلب ريدمى نوت ١٠ برو بناء على رغبته اشتريته له وأنا متخوف من كلام الناس عن مشاكل شاومى
لكن الحقيقة لوجهه الله. 
للأسف الشديد استقبال الشبكه طلع فى ريدمى أقوى جالسين بنفس المكان ودور مرتفع تلفون a51 مسقط شبكة هو وj6 plus اما ريدمى يستقبل ويتصل عادى.
عند إجراء مكالمة فى a52 اوa51 فى بطء فى إجراء الاتصال وكذلك عند استقبال مكالمات بيرن ويتأخر فى ظهور شاشه الرد اما ريدمى سرعه فى الاتصال والرد.
صوت الاستريوا بريدمى عالى وواضح جدا ضعيف فى a52.
صوت الرنين مسموع جدا فى ريدمى منخفض قليلا بa52
سرعة الشحن ٣٣ وات بريدمى نوت ١٠ برو يشحن فى ساعه وربع. A52 ١٥ وات يشحن فى ساعتين تقريبا.
سامسونج لا تقدم مميزات منافسه. 
وتقدم سعر عالى بلا مقابل. 
دى تجربه نقلتها ولن يفدنى شاومى ولا سامسونج بشئ. 
25 Comments
Anonymous
Not applicable
إرشادات المجتمع
طب ما اسهل ان حضرتك تشتري شاومي زي ما جبت لابنك وتنعم بالمميزات دي كلها
سامسونج اكيد عارفه مكونات التليفونات بتاعت الشركات الاخرى
MR_HUSSIEN
Active Level 8
إرشادات المجتمع
انا تعودت على سوفت سامسونج. وفيها ايه لما سامسونج تهتم شويه بالأجهزة بتاعت الفئه المتوسطه دى الأكثر مبيعا من الأجهزة العليا
0 Likes
Anonymous
Not applicable
إرشادات المجتمع
ما انا استنتجت برده ان ده هدفك من المنشور فا بوفر عليك الوقت والمجهود وبقولك ان سامسونح دارسه السوق كويس وعارفه امكانيات او مكونات باقي الشركات وهي علي الوضع ده لسه راكبه وبفرق كبير
HadyHady
Active Level 6
إرشادات المجتمع
أنا جربت هواوي وبعده سامسونج فعلا السوفت الصيني فيه مميزات كتير بس تليفونات سامسونج تحس انها أمتن وخاماتهاأفضل
Anonymous
Not applicable
إرشادات المجتمع
افضل ما في سامسونح الواجهات والشاشة ده اللي بشوفه
waelali
Active Level 5
إرشادات المجتمع
معلومه اى فون خارج نطاق Sاو NOTEمش تابع لشركت سمسونج اى مركه غير الى انا قلتهوم دول شركات وخده توكيل سامسونج يارب اكون فيدك
MR_HUSSIEN
Active Level 8
إرشادات المجتمع
يعني الى عايز يمسك تليفون سامسونج كويس يشترى نوت او s
0 Likes
waelali
Active Level 5
إرشادات المجتمع
👌👌👌
0 Likes
Anonymous
Not applicable
إرشادات المجتمع
انا مش واضح ليا المعلومه اللي بتقولها
يعني انت تقصد ان سلسلة ال ايه وال ام مش سامسونح لكن شركات تانيه واخده توكيل من سامسونح بتصنيعهم وتسويقهم ؟؟؟