Original topic:

أقوى حركة تخلي تلفونك صاروخ

(Topic created on: 05-13-2022 01:58 PM)
103 Views
أولm31
Active Level 8
Options
إرشادات المجتمع
هل جهازك بطيء، هل تريد شراء هاتف جديد/ مازلت تفكر في ذلك، هل حاولت و لم تحصل على طريقة جيدة الآن تم إيجاد حل من الحلول الرائعة :

دائماً ما يتم أخبارنا أن جهازك بطيء و يجب عليك الذهاب الشراء غيره و لكن الآن أصبح بأمكانك إصلاح المشكلة بحل بسيطة تابع معي الشرح لتتعرف على ٦ خطوات يمكن أن تقلل من بطئ الهاتف و هذه لا يعرفه الكثير من الناس (حركة مخفية عن الناس ).

أولا :
قم بفتح أعدادات الهاتف. 

image

ثانياً :
قم بالتمرير للأسفل إلى أن ترى حول الهاتف و قم بالضغط عليها.

image

ثالثا :
قم التمرير و بعدها أنقر ٧ مرات على رقم الإصدار (issue number).

image

رابعاً :
أخرج إلى صفحة الإعدادات الرئيسية بمعنى اخرج من جميع الصفحة إلى أن ترجع للصفحة الرئيسية.

image

خامساً :
قم بالتمرير مجدداً و سوف يظهر لك إختيار جديد قم بالضغط عليه. 

image

سادساً :
بعد فتحه قم بالتمرير و قم بإيقاف (حجم الرسوم المتحركة للنافذة و حجم الرسوم المتحركة للنقل و طول مدة الرسوم المتحركة).

image
سوف تعمل جميعها أنشاء الله 
أرجوا لأي moderator عدم أرسال أي تعليق ليس له صلة أو لكسب عدد تعليقات أكثر لتجنب الإحراج.، و شكراً.

أتمنى أنه أعجبك )أن كنت تريد من نفسك ذلك) و أنه حقق الإستفادة لا تنسى أخبر جميع من تعرفهم بهذا كي تعم الفائدة.
شكرا لقراءة المنشور و التعليق عليه و على وقتكم الجميل أرجوا أنني أفرحت أحدهم و قمت إعادته و إلى اللقاء.

7 Comments
elsyad
Active Level 3
إرشادات المجتمع
هل ممكن يكون في ضرر على الهاتف بعد الخطوه دي ؟
أولm31
Active Level 8
إرشادات المجتمع
لا.
أنا مستعمله حالياً
أولm31
Active Level 8
إرشادات المجتمع
صور لأحد مراقبين التطبيق Screenshot_٢٠٢٢٠٥١٣-١٣٥٧٢٦_Samsung Members_111809_1652443046.png
Queeni
Active Level 5
إرشادات المجتمع
غلط جدا تفعيل خيارات المطور لانها اصلا مش معموله للمستخدمين دي خاصه بالمطور بس وممكن تبوظ الجهاز لو تضغط علي خيار غلط غير ان الشركه بتكون عامله الجهاز علي افضل سرعه ليه الي تتناسب مع المعالج انت كدا بتحمله فوق طاقته ومع الوقت بيأثر ع الجهاز والبطايه جدا
أولm31
Active Level 8
إرشادات المجتمع
بس أنا ما حملتش حاجة أنا شلت الحاجة بتخلي التلفون يعمل أداء عالي عليه؟.
طيب ليه هما حاطين السرعة ديه إذا المعالج مش هيستحمل؟.
أنا مجربه على التاب عندي ١.٥ رام و بطاريته مش بتخلص بسرعة أيه السبب؟.
و إذا شفتوا رسالة أحد المشرفين إللي موجودة بالتعليقات مكتوب أنه مش بتأثر على الجهاز ، بالنسبة إللي هيشغل غلط ده لازم يكون عارف هو بيعمل أيه أنا قلت الحاجة المناسبة فإذا دخل على حاجة مش كاتبه يبقى هو كده بعيد عني (أنا جربت كل خيارات و أغلبه مش مفيد أصلاً).
0 Likes
أولm31
Active Level 8
إرشادات المجتمع
ده مفيش خطر على المعالج ولا حاجة، ده بيسرع حركة الأنميشن للجهاز و ده كلام عرفته من حد.
يا ريت قبل ما نتكلم نتأكد من كلمنا.
samsungmena
Expert Level 4
إرشادات المجتمع

أولm31

صباح الخير يا فندم مع حضرتك زهره من سامسونج مصر

بنشكرك جدا علي طرح سؤالك ونتمنى لحضرتك يوم سعيد

فى البدايه بعتذر لحضرتك جدا عن المشكله اللى بتواجه

بناء على سؤالك

في حالة وجود مشكلة برجاء توضيحها بشكل أكبر للتمكن من كامل الدعم و المساعدة

ولو عند حضرتك أى استفسار أخر

موجودين تحت أمر حضرتك وفى خدمتك فى أى وقت