Original topic:

بطارية

(Topic created on: 11-04-2020 09:02 PM)
453 Views
AbanoubSawiris
Active Level 4
Options
جالاكسى A
حلو اتهلاك البطارية كدة ولا ايه ؟

image

1 Solution

Accepted Solutions
Solution
Artist8
Active Level 10
جالاكسى A
بص هو لو أنت شاكك إن فى حاجة غلط ، ممكن تعمل إعادة ضبط المصنع ، بس خد بالك عشان كل حاجة على الجهاز هتتمسح " SD card هتفضل زى ما هى "
عموما أنا أنصحك عموما إنك متنزلش برامج كتير إلا إذا كنت هتستخدمها فعلا و تكون مفيدة فعلا ، أنا واحد من الناس مثلا مش بستخدم share it و مش بشوفه مفيد غير فى مشاركة التطبيقات و الى من الأفضل إنك تعملها download من المتجر نفسه ، فعشان ك
ه معنديش shared
حاول إنك تعمل إعادة ضبط المصنع و تنزل التطبيقات المهمة بالنسبة لك بس ، و سيب مستشعر الإضاءة على تلقائي، و سيب وضع توفير الطاقة على تكيفى ، و متبدأش تستخدم تليفونك إلا لما كل التطبيقات تنزل أو تتحدث ، وأضبط الشاشة الرئيسية بتاعتك بالطريقى إلى أنت بتحبها ، و إلغى الشحن السريع و متفعلهوش إلا إذا كنت محتاج تشحن الموبايل ف. وقت قصير عشان خارج و مستعجل مثلا ،
و إشحن موبايلك شحنة كاملة ، و لما يبقى تمام و خلاص كل حاجة نزلت و الدنيا إتظبطت، إبدأ إستخدام موبايلك بشكل طبيعى زى ما أنت متعود عليه ،
لاقيت إن الاستهلاك كبير ، و قائمة إستهلاك البطارية مفيهاش حاجة غريبة ... يبقى ممكن يكون التحديث ..

View solution in context

28 Comments
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
نوع الهاتف ايه؟؟؟
0 Likes
جالاكسى A
a71
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
الصراحة كده قليل ...
هو حضرتك مفعل التطبيقات الساكنة؟؟؟
0 Likes
جالاكسى A
ايوة
0 Likes
Anonymous
Not applicable
جالاكسى A
حاول ما تسبش الواي فاي شغال والهاتف مغلق او البلوتوث او البيانات او تحديد المواقع gps او المزامنة اثناء غلق الهاتف
0 Likes
جالاكسى A
مقفولين
0 Likes
1Fady1
Active Level 10
جالاكسى A
لا حاول تعمل deep sleep mode da
جالاكسى A
معمول

Screenshot_20201104-231838_Device care_29239.jpg

0 Likes