Original topic:

البطارية

(Topic created on: 10-13-2021 04:57 PM)
257 Views
Mohamdsy2002
Active Level 3
Options
جالاكسى A
عايز حل لمشكله بطارية عشان بقت تخلص بسرعه جداً يعني نهاردة جي تحديث ع الفون كان فيه 100 حدثتو بقا فيه 85 ازاي مش عارف و بطاريه بتخلص بسرعه يعني مش بتكمل 3 سعات مع استخدام و حتى لما بسيب الفون ع جنب برضو بتخلص بسرعه ايه الحل 
12 Comments
hamood4040
Active Level 3
جالاكسى A
ما فيش حل هو المعالج فاشل
Mohamdsy2002
Active Level 3
جالاكسى A
لا بس مكنش الفون كدا هو من فترة بقا كدا
HamadaAhmed
Active Level 7
جالاكسى A
يفضل عمل فورمات او ضبط مصنع بعد التحديثات الامنيه المتكررة او بعد التحديث من اصدار روم لاصدار احدث لازاله الملفات القديمه للروم
0 Likes
MidoArt
Active Level 7
جالاكسى A
موضوع البطاريه ده سخيف وكل المستخدمين بيشتكوا منه طب طالاما ياسامسونج قدرتي تحسني من مميزاتك وزيادة إمكانيات الهواتف المحموله ليه مش قادره تعدلي في البطاريه
0 Likes
morashrqawy
Active Level 4
جالاكسى A
بص التحديث بيشغل المعالج بكل قوته عشان كدا حتا بيطلب انو الفون يكون فيه اكتر من ٣٠% شحن ف دا طبيعي بعد التحديث تلاقي الفون سخن وشافط البطاريه
اما في الاستخدام العادي في شوية حجات ممكن تعملها هتفرق معاك لو بطاريتك بتفضى بسرعه

انا بستخدم الفون ٢٤ ساعه حرفيا والله وبتقعد معايا يومين او تلاته لو مخفف الاستخدام ولو تقلت بزياده ومع ببجي بخلص ٦٠% منها يعني بروح انام وهيا فيها ٤٠% كدا
الفون بقاله سنه معايا a21s
Mohamdsy2002
Active Level 3
جالاكسى A
طيب انا الفون بيخلص حتى لو بستخدم فيس او انستا او اي شي حتى استخدام عادي و بيخلص بطريقه غريبة بسرعه حتى لو سبتو ع جنب و هو مش شغال بيخلص برضو يعني انا لو اقعد عليه فترة او هلعب لعبه ببجي ممكن بتلات سعات يخلص شحن
0 Likes
morashrqawy
Active Level 4
جالاكسى A
فونك نوعو ايي

+ يريت لو تحكو لايكات ع الردود بتاعتي 😂
Mohamdsy2002
Active Level 3
جالاكسى A
A70
0 Likes
morashrqawy
Active Level 4
جالاكسى A
بص هتنزل شريط الاشعارات وهتلاقي وضع توفير الطاقه خليك دايس عليه مده طويله هيفتح صفحه هتلغي تقييد التطبيقات وهتسيب الاتنين تانيين شغالين بتوع تشغيل المعالج ٧٠% بس و تخفيض اضائة الشاشة وشغل توفير الطاقه بقى هيفرق معاك جدا جدا في الاستخدام ووقت تشغيل اي لعبه هشغل المعالج بكل قوته من غير ما تطفي وضع التوفير برضو