Original topic:

برنامج لحاله البطاريه

(Topic created on: 09-26-2021 04:25 PM)
114 Views
HamadaAhmed
Active Level 7
Options
اخرى
لماذا لا تدعم سامسونج برنامج مدمج في السوفت وير لصحه البطاريه وحالتها (مثل الايفون ) .
برنامج accuBattery برنامج جيد لمعرفه حاله البطاريه والحرارة اثناء الشحن و يوجد به مميزات عديدة يمكن من خلالها الحفاظ علي عمر البطاريه ، برغم انه ليس دقيق بنسبه 100% .
اتمني من سامسونج دعم برنامج مثل ذلك واعتقد انه سيكون اكثر دقه ، لان الكثير من المستخدمين يهتمون بعمر البطاريه والمحافظه عليها اطول فترة ممكنه .
6 Comments
shashouf
Active Level 1
اخرى
فعلا ده اقتراح جميل بس. هل ممكن يؤثر على صحه البطاريه
HamadaAhmed
Active Level 7
اخرى
الاستخدام السئ هو اللي بياثر علي البطاريه ، لكن البرامج دى بيكون فيها ارشادات للحفاظ علي البطاريه ، مثلا الشحن لغايه ٨٠% ، فصل التيار اذا لاحظت ارتفاع حرارة البطاريه والجهد الخاص بيها ودا بيعتمد علي سينسورات الهاتف والبرنامج بيوضحلك دا قدامك بدون انك تحس الحرارة بايدك مثلا .. وبصراحه حجات تاني حلوة افادتني مع استخدام البرنامج
hebaeissa
Active Level 1
اخرى
خش على samsung members app و دوس على get help و اختار diagnostics
HamadaAhmed
Active Level 7
اخرى
تمام ، بس دا بيوضحلك الحاله بصفحه عامه ، بدون تفاصيل
0 Likes
Amira-elnagar
Moderator
Moderator
Options
اخرى

مساء الخير يا فندم  مع حضرتك اميرة من سامسونج مصر
بنشكرك جدا على طرح مشاركتك معانا وبنتمنى لحضرتك يوم سعيد
بناءا علي مقترحات حضرتك بيتم توضيحها للقسم المختص
و تاكد ان هدفنا رضائك في تحسين الخدمة و تطويرها
هتلاقينا موجودين تحت أمرك فى أى وقت
شكرا  لحضرتك و لوقتك

HamadaAhmed
Active Level 7
اخرى
رايك يحترم طبعا ، بس انا عن نفسي استفدة منه كتير ، واستخدمته علي اكتر من موبيل وكان بنسبه تقريبيه بيديني حاله البطاريه (الصحه) وفترة نفذاها وحاجه كمان كويسه انه بيوضح الفولت والامبير الواصل للبطاريه من الشاحن ودا اكيد حضرتك شوفته ، يعني الكابل الاصلي يختلف تمام عن التقليد في توصيل الفولت واللي ممكن ياثر علي البطاريه.
وانا كنت بتمني يكون برنامج من سامسونج موجود داخل السوفت واكيد سامسونج هتصممه بمعايير تحافظ علي البطاريه اكتر م البرامج الخارجيه .
ثانيا فكرة ان الشحن لغايه ٨٠% فقط للحفاظ علي البطاريه من الجهد الزايد دى موجودة في بعض الاب توب الحديثه و ناس كتير بتعمل كدة وبتنصح بكدة .